איך "מקדמים" אתר? איפה מומלץ לקדם אתר? אילו סוגי קידום ישנם?
מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים הוא סוג של אומנות, בעלת חוקים, שהפכה למקצוע. במקצוע זה, מנסה מקדם האתרים "לקרוא" את הסטנדרטים לפיהם מנוע החיפוש "מחבב" אתרים, ואת הסיבות שבגללן יעלה מנוע החיפוש את האתר למקום יותר גבוה בחיפושים. בשוק ישנם מקדמי אתרים רבים המומחים בתחום זה.
אתר מקודם, הוא אתר שבזמן חיפוש מילה מסוימת במנוע החיפוש, מופיע בין אתרים נוספים הקשורים לאותו תחום.
לדוגמא- כשמחפשים בגוגל "אדריכלית"- התוצאה הראשונה תהיה "כנרת צידון"- האתר של האדריכלית כנרת צידון קודם למקום ראשון במנוע החיפוש של גוגל.
איפה מקדמים?
לרוב קידום האתרים יהיה במנוע החיפוש של גוגל. קיימים מנועי חיפוש נוספים באינטרנט, כגון- בינג ויאהו, אך רוב החיפושים מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל, על כן רוב מקדמי האתרים עוסקים בקידום אתרים במנוע חיפוש זה. קידום אתר בגוגל
במאמר זה נעסוק בקידום במנוע החיפוש של גוגל.
אילו סוגי קידום ישנם?
ובכן, קיימים שני סוגי קידום-
קידום ממומן- כמעט בחיפוש של רוב המילים, תוכלו לראות משמאל לדף התוצאות, ולעיתים גם מעל- בגוון אדום, רשימה של אתרים, ובראש הרשימה יופיע בכתב קטן המילה "מודעות".
אתרים אלה, ביצעו מסע פרסום ממומן. איך זה עובד? ובכן גם כאן יש דרכים מיוחדות לבצע את מסע הפרסום בשיטה האופטימאלית ביותר לבעל האתר, כזו שתפיק עבורו את מירב התועלת עבור העלות.
התשלום הוא לפי כניסה לאתר דרך החיפוש. לדוגמא- קליק על המודעה של אתר מסוים בעת חיפוש המילה "אדריכלית" יעלה לבעל האתר (לדוגמא) 5 ש"ח. למה? כי יש ביקוש מסוים למילת חיפוש זו.
לפי המילה אותה ארצה לקדם (לדוגמא- אם ארצה לקדם את המילה "אדריכלית") כך יהיה התשלום לקליק.
יתרונות הקידום הממומן הוא שמשיגים תוצאה מיידית. אפשר להיות בטוחים שכשמחפשים את המילה "אדריכלית" אני, כבעלת האתר, אופיע בין הראשונים ואקבל חשיפה מקסימאלית. האמת היא, שאם אתה לא בדף הראשון- אתה לא קיים.
יתרון נוסף הוא שמסע הפרסום הוא מדיד. כלומר אני יכולה להכווין את מסע הפרסום שלי אל מילה מסוימת, ותוך זמן קצר לדעת האם הבחירה באותה מילת חיפוש היתה נכונה ותועלתית (=הביאה לקוחות)- לדוגמא האם הבחירה לקדם את האתר שלי דוקא כשמחפשים את המילה "אדריכלית" ולא את המילה "אדריכלות"- היתה נכונה והפיקה את המירב.
יתרון נוסף אחרון הוא- בעיקר לאתרים חדשים. אתר צריך לצבור וותק מסוים בגוגל, כדי להיות מקודם בשיטה האורגנית (תכף יפורט). במקום להיות נסתר במהלך תקופת צבירת הוותק (3-4 חודשים לערך), האתר יהיה גלוי לגולשים ויצבור ותק תוך כדי.
חסרונות הקידום הממומן- סטטיסטיקות מראות שרוב הגולשים בוחרים בתוצאות המופיעות דרך קידום אורגני שנמצאות בדף הראשון. איך לקדם אתר להיות ראשון בגוגל
חסרון נוסף- גולשים משועממים שסתם משוטטים באינטרנט ומבצעים קליקים שעולים לנו כסף…
קידום אורגני– ובכן, התוצאות נכללות בקידום אורגני הנן כל התוצאות אשר מופיעות מתחת לשורת החיפוש, ואינן נכללות במסגרת "מודעות" ממומנות של גוגל.
לאנשים מן השורה, שאינם בעלי ידע בתכנות וקידום אתרים יאלצו להעזר במקדמי אתרים, שזה עיסוקם בחיים.
למעשה התשלום בשיטה זו אינו לפי קליק, אלא על עבודת המקדם. התשלום למקדם הוא לרוב לפי חודש, ומתומחר לפי מילות החיפוש שנרצה לקדם.
יתרונות הקידום האורגני- כאמור, רוב הגולשים בוחרים בצורה טבעית את אחת התוצאות הראשונות במופיעות מתחת לשורת החיפוש, לרוב לא משורת המודעות הממומנות.
יתרון נוסף הוא שהתשלום אמנם גלובלי למקדם, אך הרווח מחשיפת הגולשים כלקוחות עתידיים ותנועת הגולשים באתר יכולה להיות שווה את זה ואף הרבה יותר (קליקים רבים באותו סכום של כסף למקדם).
חסרונות שיטת הפרסום האורגני הנן בעיקר לאתרים חדשים. כפי שנאמר מעלה, אתר צריך לצבור ותק בגוגל. לכן אתר חדש יעבור תקופה של בין שלושה לארבעה חודשים, ללא תוצאות נראות לעין.
חסרון נוסף וחשוב- לקדם את האתר אצל מקדם מקצועי שסומכים עליו…
קידום אתר באינטרנט הוא פעולה חשובה לפרסום האתר וחשיפת העסק ללקוחות באינטרנט, כמובן יש דרכים נוספות לשיווק וקידום האתר באמצעי מדיה נוספים באינטרנט.
אנו מאמינים רק בקידום אורגני,אבל לפעמים בשביל BOOST צריך גם לעשות קידום ממומן, במקרה כזה אנו משתמשים בקידום ממומן ואף משלבים בין האורגני לממומן בהתאם לתנאי האתר.
לקבלת הצעת מחיר לקידום אתרכם ניתן ליצור קשר.
קידום אתרים SEO
קידום אתרים אורגני SEO
קידום אתרים (SEO) נחשב לעתים קרובות לחלק היותר טכני של שיווק ברשת האינטרנט ואכן קידום אתרים אכן עוזר להביא את האתר לציבור הגולשים ובו בזמן דורש ידע טכני מסוים – לפחות הבנה בסיסית ב-HTML. באופן כללי ניתן להגדיר קידום אתרים כביצוע שיפור, אופטימיזציה לדפי רשת מסוימים או אתר שלם במטרה להפוך אותם ידידותיים יותר למנועי חיפוש במטרה להשיג מיקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש רלוונטיות.
אחת מהאמיתות הבסיסיות ביותר בקידום אתרים היא שגם אם נעשו כל השינויים שצרכים להיעשות בכדי להפוך אתר ידידותי יותר למנועי חיפוש, אין זה מבטיח קידום אוטומטי למקומות דרוג גבוהים. אבל אי עשייתם או אי ציות לכללים הבסיסיים של בניית אתרים (קוד נכון, איסור ספאם, תוכן מקורי ועוד) יגרור באופן וודאי תשומת לב שלילית או דירוג נמוך ביותר אצל מנועי החיפוש. עובדה נוספת בנוגע לקידום אתרים היא שאין מדובר בקסם ומכאן שרצוי לקבוע מטרות ראליות כמו להגיע לעמוד הראשון עבור מילת מפתח ספציפית במנוע חיפוש ספציפי ולא לתוצאה הראשונה עבור 10 מילים שונות במנועי חיפוש שונים.
למרות שהפעלת קידום אתרים מסייעת להגביר את התנועה לאתר מסוים קידום אתרים אינו פרסום. כמובן שישנה אופציה לקנות מודעות שיופיעו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש אבל באופן בסיסי הרעיון מאחורי טכניקות שונות של קידום אתרים היא להגיע לדרוג גבוה כתוצאה מהפיכת האתר לרלוונטי עבור מונח חיפוש מסוים ולא בשל קניית מודעת פרסום.
קידום אתרים יכול להיות קצר טווח או ארוך טווח. לעתים די בהפעלת מעט טכניקות של קידום אתרים גנרי בכדי להשיג דירוג גבוה במנועי חיפוש – לדוגמה במקרים בהם מונח החיפוש הרלוונטי הוא מונח נדיר או מאד ספציפי או במקרים בהם התחרות בתחום קטנה יחסית. אבל ברוב המקרים, אם אתה באמת רומה להגיע לדרוג גבוה יש להקדיש תשומת לב רבה ולא מעט זמן לעבודת הקידום. אפילו הפעלת מידה קטנה של קידום אתרים מצריכה הבנה עמוקה בדרך בה מנועי חיפוש עובדים כמו גם מחקר יסודי של התחום בו האתר פועל בכדי להניב את מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר לאותו תחום.
קידום ממומן
קידום אורגני
קידום ברשתות המדיה
קידום דרך קישורים
הרעיון הכללי בקידום אתר הוא להיות מספר אחד בתוצאות החיפוש ואף להופיע בדף הראשון במנועי חיפוש.
רבות ההשערות לגבי מהות האלגוריתם (שיטה חישובית כל שהיא) של מנועי החיפוש כגון גוגל ייהו ובינג, הנושאים שנראה שכל המקדמים בעולם מסכימים עליהם כגורמים מרכזיים בקידום אתרים הם :
- ותק האתר
- תדירות עדכון האתר והוספת תוכן
- תדירות שינוי הקישורים בעמוד
- איכות הקוד ותוכן האתר
- תדירות הכניסה לאתר דרך מנוע החיפוש
- זמן השהיה של הגולש באתר
- כמות הדפים בהם הגולש מבקר
- השיטות הישנות – On-Site Factor ו-Off-Site Factor
- כמו כן, נראה כי האלגוריתם החדש אינו מושפע משיטות למניפולציה של מנוע החיפוש, כמו החדרת מידע שגוי לתגי המטא של האתר.
מהו Google?
גוגל (Google) הוא מנוע חיפוש הנמצא בבעלות חברת Google. זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר כיום באינטרנט[2], המטפל בכל יום במאות מיליוני בקשות למציאת תוכן באתרי אינטרנט וזוכה למאות מיליוני מבקרים[3]. שם מנוע החיפוש (ושם החברה) הוא שיבוש של המילה גוגול המייצגת את המספר 10 בחזקת 100 (הספרה 1 ובעקבותיה מאה אפסים), כרמיזה לכך שמנוע החיפוש יכול להתמודד עם כמויות אדירות של מידע.
אלגוריתם מנוע החיפוש הומצא על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין בשנת 1997. האלגוריתם נקרא PageRank ומדרג את סדר הופעת הדפים על פי כמות הדפים המקושרים אליהם.
גוגל היום הינו מנוע החיפוש החזק והגדול ביותר בעולם ומספק מידע למאות מליוני גולשים ביום לפי מילות מפתח למגוון מדהים של אתרים.
גוגל כמנוע חיפוש מחזיק את רוב המידע של כל האתרים הנגישים בעולם בבסיסי המידע שלו ומציג תוצאות חיפוש בהתאם למגוון מערכות המייגות ומתאימות מידע לבקשת חיפוש (שאילתא) קידום אתרים באמצעות מאמרים הינה השיטה הטובה ביותר והנכונה ביותר עבור בעל עסק הרוצה והמעוניין לקדם את אתרו בצורה הבריאה ולמנוע עונשים מיותרים ממנועי חיפוש כגון גוגל על שישמו בשיטות לא נכונות.
מחקרים מראים כי ככל שהנושא של המאמר קרוב יותר לנושא המקודם גוגל ושאר מנועי החיפוש מקנים זכות ועדיפות גבוהה לאותו קישור היוצא מדף המאמר לאתר העסק.
אותם קישורים אמורים להוות עוגן מרכזי קידום דרך מאמרים במגוון רחב ככל האפשר.
6am שמה לעצמה מטרה לעזור לעסקים לקדם את עצמם דרך מאמרים בצורה הכי איכותית ומקצועית ולמנוע מאתרים ליפול במנוע החיפוש כאשר הקידום מופסק.
מקדמים רבים עובדים בשיטות הנקראות BLACKHAT אשר מפציצות את גוגל בצורה לא נכונה בקישורים לא מתאימים ומפורומים רבים העלולים להימחק בכל רגע נתון ולהעלים את כל הקישורים לאתר הלקוח ובכך לאבד את הקידום שבוצע עבורו.
השימוש לקידום האתר בחברת 6am הוא מובנה ובשימושם כלים רבים הקשורים לגוגל כגון :
Google Analytics
Google Webmasters Tools
באמצעות כלים נוספים אחרים אנו נעזור לך הלקוח למצוא את המילים הנכונות לאתר שלך ולתכנים המותאמים ביותר לאתר שלך.
פעילות כגון "מחקר מילים" , בידוק טקסט ורמת קוד הינה חלק קטן מהבדיקות אותן מבצעת 6am על האתר המבוקש ואף מעבירה דו"ח/סקירה של השינויים הנדרשים במערכת של הלקוח.
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – אפשרויות ושימושים
כלי גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי סטטיסטי מתקדם שיודע לתת מענה מקיף ומקצועי לשאלות רבות שעולות בתהליך ניהול האתר. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי וקל לתפעול.
לגוגל אנליטיקס יתרונות רבים נוספים – רובם טמונים במספר כלי סטטיסטיקה רבי עוצמה.
בין השאר גוגל אנליטיקס מאפשר לבצע את הפעולות הבאות:
– לזהות כמות מבקרים לפי מנועי חיפוש/מילות מפתח
– לזהות מקור כניסה לפי כתובות אתר מפנה/תיבות מייל
– לגלות באיזה דפדפנים משתמשים מבקרי האתר
– לגלות מקור כניסה לפי אזור גיאוגראפי ועד רמת העיר
– לזהות עמודים נצפים ביותר/נצפים פחות ולתת באופן כללי מידע על צפיות
– לזהות עמודי עזיבה (Exit Pages)
– להציג Bounce Rate – מצב של "כניסה-עזיבה" (פירוט בהמשך)
– להציג נתונים על גולשים חוזרים או/ו גולשים ייחודיים באתר
– להציג זמני שהיה לפי עמוד
– להשוות בין נתונים בפרקי זמן שונים