עיצוב אתרים, בניית אתר מעוצב, אתר חכם רספוסיבי, האם לעיצוב אתרים יש השפעה על מספר הגולשים באתר האינטרנט שלכם, האם הוא יגרום לאנשים להתעכב ולעשות קניות? כמובן, ראיתם אתרים, שהמראה שלהם צועק: "רעיון גרוע!". ברור שבגלל העיצוב הלא מקצועי של האתר החברה מאבדת את לקוחותיה הפוטנציאליים.
לא חשוב, אם אתה חדש ברשת או מומחה לשיווק בעל ניסיון, בכל מקרה עליך לדעת שאחד המרכיבים בנוסחת ההצלחה הוא עיצוב טוב של אתר ברשת. הינה 10 עצות שלי, הן תסייענה לכם ליצור עיצוב מוצלח של אתר ברשת שימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים במקום להבריח אותם.
אז ככה 10 טיפים בנושא עיצוב אתרים מוצלח
- גלישה פשוטה – הדרך אל ההצלחה
אנשים שנכנסים לאתר שלכם, בד"כ מחפשים משהו מסוים. אלה יכולים להיות מתכונים של מאכלים דלי קלוריות שניתן להכין תוך חצי שעה או מידע איזה עסק און – ליין עדיף לפתוח. לא חשוב מה בדיוק הם רוצים, תמיד נדרשת התשובה. אז תשאלו את עצמכם: מדוע אנשים נכנסים לאתר שלי? אחרי שתבינו מדוע, תצטרכו לעשות חיפוש של מה שמחפשים האנשים לקל ככל הניתן.
אני ביקרתי בהמון אתרים שהיה קשה לעבוד איתם. אתם יודעים מה הייתה התגובה הראשונה שלי? "הבא בתור!"
ואז באתר הבא אני בודק, האם כאן יהיו מסוגלים לענות לשאלה שלי. אנשים אינם רוצים לבזבז את זמנם למרדף אחרי דברים שאמורים להימצא בקלות.
אז, אם אנשים נכנסו לאתר שלכם על מנת לחפש משהו, צריך להיות מקש "משהו" שקל לראות ולזהות. את סרגל הגלישה אנשים רגילים לחפש בחלקו השמאלי של האתר. - שטויות זוהרות – דרך קיצור ללא מוצא
פגשתם, בוודאי, אתרים כאלה עם פילים מרקדים וקוביות של פוקר שרצים על המרקע ומבקשים שתקליקו עליהם. לי הם רק גורמים לכאב ראש ואני מתחיל לחפש במחשב שלי מקש "תנו לי לצאת מכאן כמה שיותר מהר".
אם אתם מעלים אתר מקצועי, בבקשה, אל תשתמשו בגרפיקה מרצדת. היא בוודאות תבריח אנשים מהאתר שלכם. אנשים באים אליכם כדי לקבל מידע ולא כדי להקליק על הפרסומות או להרוס לעצמם מח.
תהפכו את אתר שלכם למקום נעים עבור הלקוחות, כמו מרכז מסחרי. תחשבו על זה, כאשר תסתובבו בחנויות. אתם רוצים, הרי, להיכנס לחנות נקייה עם סידור נח של המוצרים, שרות איכותי ועם המוצרים שאותם אתם מחפשים. אתר האינטרנט שלכם חייב להיות דומה לחנות כזאת. אם אתם מצפים לכל הנ"ל מקניות, אז האם לא יהיה נכון להניח שהלקוחות יצפו למצוא את כל אותם הדברים באתר שלכם.
מה לעשות עם המוסיקה? כאן קיים הבדל. לדעתי, ברוב האתרים העסקיים היא לא אמורה להיות. אך, נניח, שאתם עובדים עם המתווך שמשכיר בתי קיט על חוף האוקיאנוס לעונת החופשות. באתר מושמעת מוסיקה שמזכירה את שכשוך האוקיאנוס מתחת לשולחן הכתיבה שלכם. לדעתי, במקרה הזה המוסיקה מתאימה, אבל אצלי היא הייתה בטוח מכובה כברירת מחדל עם אפשרות להדליק לפי הרצון. אל תשכח שאנשים רבים רואים אתרים בעבודה והם לא היו רוצים שהמנהל ישים לב לכך. אם באתר שלכם יש מוסיקה רועשת או שהיא מושמעת כברירת מחדל ולא רואים דרך לכבות אותה מהר, הגולש יברח מאתר כזה מהר יותר מהחתול שראה את לסתות הבוקסר מתוך מלונה לכלב.
- הצבע – מייפים את הנוף התעשייתי
בנושא הצבעים לכל אחד יש העדפות משלו, אך המחקרים מלמדים כי שהצבעים משפיעים על רגשות של בני אדם. הסתכלו על האתרים הגדולים ביותר, כגון Amazon, עיצובם פשוט, וכך גם הרכבי הצבעים שלהם.
אני ממליץ לפעול באותא כיוון. אם האתר שלכם הוא בתחום כספים והשקעות, אזי על הצבעים להיות שמרניים. אם אתם מוכרים אביזרי חוף, השתמשו יותר בצבעים שמחים. אם עיצוב אתרים שלכם מוקדש למסיבות הרווקות, אז הייתי הולך על צבעים עדינים. תחשבו על קהל היעד שלכם ואתם תבינו לאיזה הרכב צבעים אתם זקוקים. - הקישורים – כביש מהיר אל היעד שלכם
כאן אין צורך במשהו חכם יותר מאשר לבדוק שכל המקשים שלכם מובילים אל העמודים ושמותם של אותם עמודים נכונים. אף אחד, כולל Google, לא אוהב קישורים ריקים. זה יכול להיות מנג'ז, אך בכל זאת תעשו את זה. אם מציבים סמן על המקש ומסתכלים בפינה שמאלית תחתונה של המרקע, ניתן לראות לאיזה עמוד מוביל ההיפרלינק. פשוט תבדקו שהם נכונים. - עלינו – האם המפה שלכם נכונה?
בדרך כלל, לפני להתחיל לעבוד איתכם אנשים רוצים לדעת פרטים עיקריים. מי אתם, איך להתקשר אליכם, מה האחריות על המוצרים או השרות, האם תמכרו את כתובת המייל שלי הלה, מה מדיניות האבטחה שלכם, מתי אקבל את המוצר וכו'. עליכם לענות על כל השאלות האלה על מנת ליצור אווירת אמון ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים. - מפת האתר – איך אמצא דרך בעיר הענקית הזאת?
נגיד שיש לכם המון סחורות או עמודים ואתרים. מפת האתר מסייעת לאנשים למצוא את מה שהם מחפשים מהר וללא צורך לתעות כמו אבודים במדבר בכל רחבי האתר שלכם. לא כל כך קשה ליצור מפות והם מועילים מאוד באתרים הגדולים. הם גם מאפשרים למנועי החיפוש לקבל מידע עליכם במהירות רבה. - עמודים שעולים מהר – היכונו כולם!
אין דבר גרוע יותר מהעמודים שעולים לאט. אתם יכולים לשפר את הגרפיקה באתר שלכם. אנשים שונאים לחכות. אתם יכולים לבדוק את זמן העלייה של האתר שלכם ואת הדירוג שלו ב Alexa. com . בעסקים – און ליין משמעותם של העמודים האיטיים – מוות. - עגלת הקניות – צריך לקנות כמה מזכרות
אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים, אתם זקוקים לעגלת קניות בטוח ומסודר היטב. נתקלתי באתרים שכללו רשימה של מיליון מוצרים ועל מנת לבצע הזמנה היה צורך לשלוח אליהם מכתב. איזה סיוט! כן, על עגלת קניות תצטרכו להוציא כסף אך זה שווה כדי לנהל עסקאות. מתוך מספר רב של העגלות המצויות הייתי מנסה לבחור לאלה שעונים על דרישותיו של העסק שלכם. - שבלונות או עיצוב מקורי – שברולט או פורש?
הרבה פעמים אנשים חושבים שעיצוב שנעשה על פי הזמנה הוא יקר. לכן, הם מעדיפים להשתמש בשבלונות ובחיקויים. אין פסול בגישה כזאת, אבל אני מזהה מיד האם האתר נבנה מאפס או, כפי שאני קורא לזה, "משימורים. לדעתי, אתר שנבנה באמצעות השבלונות לא יבריח את הלקוחות, אבל הוא גם לא יהיה מושך. תשחקו עם העסק שלכם ברשת. אתם יכולים להיכנס לכמה שתרצו אתרי צילום ולהוריד תצלומים מקצועיים מתמונות של פרות ועד למכוניות המרוץ. כך תהפכו את האתר שלכם לשגרתי פחות.
שוב, אני ממליץ לכם לשכור מעצב אתרים טוב. עבור אתר פשוט אני משלם כ400 $ ויותר. אני יודע שאחרים יעלו לי 1000 $ ויותר. לכן, עליכם לשכור את המעצבים ולבחון את דוגמאות העבודה שלהם. - שרות ללקוח – קוו הסיום!
טוב, אז מה בכל זאת הקשר בין עיצוב האתר לבין השרות ללקוח? שירות ללקוח חייב להיות מפוזר בכל רחבי האתר. מטיפים דרך דיווחים חופשיים ואחריות ועד לתהליך קניות מהיר ואמין. אנשים רוצים לדעת מה אתם יודעים, על מה מדברים והאם אתם מסוגלים לספק מוצר שהם רוצים. תעניקו להם קצת ואני מבטיח שזה יחזור אליכם ברווח.